Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2012

Τι έγιναν τα 75.000 ευρώ της δωρεάς για αγορά ασθενοφόρου στον Δήμο Στυρέων;

Πολύς ντόρος έγινε από κάποιους νεοφερμένους στον δήμο Στυρέων και εντελώς έξω από την υπόθεση των πυρκαγιών (αφού ούτε τις έζησαν, ούτε μας βοήθησαν σε τίποτα) που μιλάνε σαν "προφέσσορες" επί παντός επιστητού και τα ξέρουν όλα. Λένε λοιπόν, και το γράφουν και στις αναφορές τους προς τις αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου που επιζητούν να γίνει στον δήμο Στυρέων, ότι έγινε κακοδιαχείρηση των δωρεών στις πυρκαγιές αναφέροντας ειδικά την περίπτωση μη αγοράς ασθενοφόρου ενώ υπήρχε σχετική δωρεά 75.000 ευρώ. Φυσικά δεν χάνουν ευκαιρία να λένε "τα φάγανε τα λεφτά" και ο κόσμος που ακούει απορεί και περιμένει απαντήσεις.
Να ξεκαθαρίσουμε ότι κανένας δεν μπορεί να ελέγξει τη σκοπιμότητα των έργων διότι κυρίαρχο όργανο του δήμου είναι το δημοτικό συμβούλιο και η δημοτική αρχή που αποφασίζουν πώς θα διατεθούν οι πιστώσεις και ουδείς δικαιούται (άσχετος και εκ των υστέρων) να μας λέει γιατί κάναμε αυτά και όχι άλλα. Ο κάθε δήμος είναι νοικοκύρης στο σπίτι του και διαθέτει τις πιστώσεις του όπως κρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο και τα άλλα όργανα διοίκησης.
Ας δούμε όμως τι ακριβώς έγινε με την δωρεά των 75.00 ευρώ. Το κείμενο είναι δημόσιο, μας διαβάζουν και γιατροί και όποιος θέλει μπορεί να αντικρούσει τα λεγόμενά μου.
Κάποιους μήνες μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 (περίπου στις αρχές του 2008) δόθηκε από εταιρεία ως δωρεά στον Δήμο Στυρέων μετά από δικό μας αίτημα το ποσόν των 75.000 ευρώ. Τα χρήματα δόθηκαν χωρίς καμμιά υποχρέωσή μας έναντι του χορηγού ως προς την χρήση τους και ήταν δική μας επιλογή η αγορά ασθενοφόρου. Αυτό πιστεύαμε ότι χρειαζόταν ο δήμος μας.
Το ποσό γράφτηκε κανονικά στον προϋπολογισμό του δήμου με αυτή την αιτιολογία. Τα χρήματα παρέμεναν σε ειδική πίστωση για τον σκοπό αυτό και είχα δώσει προσωπικά εντολή να μην γίνουν άλλες πληρωμές από το ποσόν αυτό στην Ταμειακή Υπηρεσία που εξυπηρετείτο τότε από την ΔΟΥ Καρύστου. Παράλληλα ξεκίνησαν οι διαδικασίες καταρχήν να ενημερωθούμε πώς θα γίνει αυτή η προμήθεια, ποιος ήταν ο καλύτερος τύπος οχήματος, πώς μπορούσε ο δήμος να το έχει στην κατοχή του και να είναι σε χρήση των δημοτών κλπ.
Ενα ασθενοφόρο δεν είναι ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο. Είναι ειδικό όχημα, απαιτεί ειδική νοσηλευτική υπηρεσία και εκπαιδευμένο προσωπικό. Είναι ειδικά μετασκευασμένο από την εταιρεία παραγωγής (π.χ. FIAT, OPEL, MERCEDES κλπ) station wagon αυτοκίνητα και βγαίνουν μόνο σε λίγες μάρκες και μετασκευάζονται σύμφωνα με συγκεκριμένες προδιαγραφές που δίνει το ΕΚΑΒ.
Σε συνεργασία με δημότη μας που εργάζεται στα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ βρήκαμε τις προδιαγραφές του οχήματος (κυβισμό, ειδικό εξοπλισμό κλπ) και άρχισε η διαδικασία ένταξης της προμήθειας στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών όπου εντάσσονται όλες οι προμήθειες του δημοσίου κατά τους 3 πρώτους μήνες κάθε έτους (όσες είναι άνω των 45.000 ευρώ). Αυτές όλες οι διαδικασίες είναι εξαιρετικά χρονοβόρες και ενώ υπήρχαν τα χρήματα έπρεπε να πάρουμε μια μεγάλη σειρά εγκρίσεων μέχρι την τελική προμήθεια. Το Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών που κλείνει κάθε Μάρτιο μας καθυστέρησε σημαντικά. 
Σε συνεργασία μου με τον τότε δήμαρχο Αμαρύνθου (επίσης πυρόπληκτος δήμος) κ. Παν. Μιχαήλ ο οποίος είχε προσπαθήσει πολύ καιρό να αποκτήσει ασθενοφόρο στον Δήμο του αλλά οι γραφειοκρατικές διαδικασίες δεν του το είχαν επιτρέψει, πληροφορήθηκα ότι εφόσον ο δήμος μας δεν διαθέτει νοσηλευτική υπηρεσία (όπως συμβαίνει σε μεγάλους δήμους που έχουν δημοτικά ιατρεία κλπ) και ειδικό νοσηλευτικό προσωπικό (γιατί απαγορεύεται να το οδηγήσει μη εξουσιοδοτημένο άτομο και απαιτείται συνοδεία νοσηλευτή) στην ουσία μπορούσαμε να το αγοράσουμε αλλά δεν μπορούσαμε νόμιμα να το χρησιμοποιούμε. Αρχίσαμε λοιπόν να αναζητάμε λύση στα προβλήματα αυτά. 
Σε επικοινωνία μας με το Υπουργείο Υγείας μας δήλωσαν ότι εφόσον έχουμε ασθενοφόρο πρέπει να το παραδώσουμε στο πλησιέστερο νοσοκομείο (Καρύστου), να παραμένει εκεί και να είναι σε χρήση όλων των κατοίκων της περιοχής, χωρίς να έχουν καμμιά προτεραιότητα οι κάτοικοι του δήμου Στυρέων έναντι των άλλων. Αυτό μας αποθάρρυνε τελικά διότι δεν υπήρχε τότε η έννοια του Καλλικράτη και φυσικά θέλαμε το ασθενοφόρο να εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα τουλάχιστον τους δικούς μας δημότες. Αυτό το γνωρίζει και η κ. Τούρλα τότε διοικητής του Νοσοκομείου, η οποία μάλιστα είχε προτείνει, αφού φαινόταν ότι δεν θα το αγοράζαμε εμείς, να δώσουν οι τρεις δήμοι (Καρύστου, Μαρμαρίου και Στυρέων από 10.000 ευρώ ο καθένας για αγορά νέου ασθενοφόρου στο νοσοκομείο Καρύστου. 
Προσωπικά είχα αποδεχτεί αλλά δεν ξέρω γιατί δεν προχώρησε η ιδέα αυτή.
Στις εξυπνάδες κάποιων που τα έχουν όλα "ίσωμα" λέω ότι αν υπήρχε π.χ. περιστατικό καρδιοπάθειας να μεταφερθεί στο νοσοκομείο, θα έπρεπε ο οδηγός του αποριμματοφόρου να τον μεταφέρει και μάλιστα χωρίς νοσηλευτή. Και αν, ο μη γένοιτο, ο άνθρωπος πέθαινε κατά την μεταφορά, ασφαλώς φυλακή θα πήγαινε ο δήμαρχος, ο άσχετος οδηγός και όλοι οι εμπλεκόμενοι με το παρανόμως λειτουργών ασθενοφόρο.  Τέτοια πράγματα δεν γίνονται ούτε στα πιο τρελλά όνειρα του πιο ηλίθιου επί της γης. 
Φέραμε λοιπόν το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, συζητήθηκε η ουσιαστική αδυναμία να έχουμε δικό μας ασθενοφόρο και αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ να τροποποιηθεί η πίστωση και να διατεθούν τα χρήματα σε άλλες δραστηριότητες που να σχετίζονται με την πυρασφάλεια και την αποκατάσταση ζημιών (αφού ήταν δωρεά από τις πυρκαγιές). Αυτό έγινε με τροποποιήσεις του προϋπολογισμού στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Από αυτά τα χρήματα διατέθηκαν : 
10.000 ευρώ ως υπερωρίες των υπαλλήλων του δήμου που είχαν εργαστεί κατά τις πυρκαγιές οι οποίες σημειωτέον είχαν μεγάλες συνέπειες για τον δήμο Στυρέων που κράτησαν μήνες ολόκληρους.
12.000 ευρώ περίπου για τα καύσιμα των πυροσβεστικών οχημάτων του Δήμου και των εθελοντών δασοπυροσβεστών κατά τις θερινές περιόδους (καθημερινές περιπολίες Απρίλιος - Οκτώβριος 2010) και την ετήσια επιχορήγηση του Δήμου προς τον Σύλλογο Εθελοντών Δασοπυροσβεστών.
3.500 ευρώ στον Σύλλογο Εθελοντών Δασοπυροσβεστών για την αγορά "οικίσκου πυροφυλακείου - παρατηρητηρίου" που εγκαταστάθηκε στους Τσακαίους όπου βρίσκεται και σήμερα.
Τα υπόλοιπα διατέθηκαν όλα σε μικρά τεχνικά έργα των 6.920 ευρώ με αυτεπιστασία όπως τοιχεία αντιστήριξης κατεστραμμένων δρόμων, καθαρισμός πρανών, τσιμεντοστρώσεις κατεστραμένων δρόμων κλπ όλα εντός των πυρόπληκτων περιοχών Νημποριού, Καψάλων, Καγκαδαίων, Νέων Στύρων. 
Ολες οι τροποποιήσεις του προϋπολογισμού εγκρίνονταν από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ποτέ δεν ακυρώθηκε καμμιά την τετραετία 2007-2010.

Ας έρθει λοιπόν τώρα όποιος θέλει να ελέγξει όλα τα σχετικά με την δωρεά των 75.000 ευρώ για προμήθεια ασθενοφόρου. Λόγω πραγματικής και αντικειμενικής αδυναμίας του μικρού δήμου Στυρέων να έχει στην πλήρη κατοχή και χρήση του το ασθενοφόρο, το δημοτικό συμβούλιο σαν κυρίαρχο όργανο αποφάσισε ομόφωνα να τροποποιήσει την πίστωση σε άλλες νόμιμες δραστηριότητες. Ολοι οι τότε σύμβουλοι, δημοτικοί και τοπικοί τα θυμούνται αυτά και ουδείς μπορεί να τα αμφισβητήσει. 
Ασφαλώς και θέλαμε πάρα πολύ να πάρουμε αυτό το ασθενοφόρο ! Δυστυχώς οι νόμοι του ελληνικού κράτους όλο αρμοδιότητες δίνουν στην αυτοδιοίκηση αλλά στα χαρτιά μόνο......
Για του λόγου το αληθές ας προσπαθήσει ένας δήμος μικρός να αποκτήσει ασθενοφόρο να δούνε μερικοί πόσα απίδια βάζει ο σάκος !!!


   
  



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου